Tuesday 13 December 2011

Penangan PAU yang GEBUSSS!!!!

PAU memang tak boleh dipisahkan dari Cik Gebusss yaaa.. SSEEEDDDAAAPPPP!!! Bagi Aku inilah satu-satunya 'item' yang WAJIB dibeli kalau menyinggah mana-mana R&R ponnn... En Suami dah masak bona dengan perangai Isteri nya yang seorang ni... Tapi ingat ya... "DIHARAMKAN MAKAN DALAM KERETA TAU!!!" Pesan En Suami selalu ku hengat dalam hati..(eh???bukan dalam kepala hotak ke???) Makanya, kita TAPAU je laaa.. Sampai umah kita STIM kan dia sekali lagikkk pastu baru kita BEDAL!!!!



Apasal lak nak cter pasal PAU lak ni??? Suka lah wehhh... My 'feveret' pon... Tujuan Aku saja nak bagi korang TERLIOR sama!!! Hahahhaaaa... Bakar sama dia!!! Bakarrr!!! Yang bestnya kalau dapat PAU inti KACANG MERAH... Perghhh!!! Tak maen la Pau Ayam la bagaiii.. Tak ORI... (eh???ye ker???memandai jerrr...) Pau Kaya Aku kureng sket sebab ada rasa telorrr... MMMpppphhhh...

Did you all noticed time makan jer mesti orang kopek 'kulit' pau tu kan??? Why?? Aku mulanya tak perasan sebab namapon Mak Bedal-meluru jer masok mulot nu haaa... Hahahahaaa.. (bismillah baca yeee...) So Aku pon 'try' la folow masa breakfast pagi ni haaa...


WAALLAAWEEEII!!! Tambah gebu dan lemak berkrimmmmm jer rasa dia tau takkk!!! Hahahahaaa... Dasar 'mangkuk tingkat' tollll laaa... Gitu la cara makan pau ropa-ropanya... Tanya kat Mak dan jawab Mak, "Yang kau makan kulit tu watper..Kan keras rasanya..." Errr... Ye la!!! Liat-liat kenyal gitu... Bengong!! Abes Aku 'kupas' segala kulit, dan-dan anak-anak Aku meluru makan sama.. WWOOOO!!! Macam tau-tau jer... Pandai ek nak makan SEDAPPPP!!!! Kalau tak 'kopek' tak makannn....


Adam siap cakap lagik, "Sedap la Ibu rasa cekelat dia... Yummmm..." Cekelat??? Apa-apalah Adammm oiii... (inti kacang merah well blended ti dikatanya cekelat???) GASAK!!! Janji dapat makan ye tak??? Meh ler try sama!!! YOK!!!

2 comments:

  1. loh..igtkan buat sndiri.aku kalu buat pau, lengan sampai dah keluar muscle sbb menguli pun, pau takmo naik.benci..!

    ReplyDelete
  2. errr...ko buat camner??? mak kata letak yis or ibu roti pastu set aside sampai kembang.

    ReplyDelete

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p