Friday 27 July 2012

COLLAGEN - rambut tak gugur, wajah gebu & tubuh mulus

Sejak dah beranak-pinak ni masalah rambut gugur tak selesai-selesai pon!!! Teringat waktu 'preggy'.. Rambut ni sehelaipon tak jatoh tauuu... Makin lebat , lembut dan bersinar lagi adaaa.. Owhhh... How I missed that... Now, hari-hari kena sapu rambot kat lantai, nyampah!!! En Suami pulak tukang dok bersihkan lubang air kat bathroom sebab sesak dengan rambut Aku.. Tensi ke tak centu???

Rambut memang Aku jaga sedari dulu meskipon jarang ke saloon sejak ber'tudung' nih.. Nak-nak rambut Aku panjang lurus dah nak sampai ke pinggang. Tak pernah rambut ni sampai panjang gitew sebab dari sekolah sampai setahun-dua sebelum nak 'nikah', rambut Aku memang GONJENG wehhh.. Anak muda la kata kenzzz.. Ahaks!!! Nak kawen baru setat bela..

Nak potong semula memang En Suami tak izinkan langsung!!! Memula tuh dulu, rimas!!! But now I am okay with it.. Tak heran dahhhh... Berbalik pada masalah rambut gugur tadi, at the end Aku serasi dengan syampoo ni haaa.. Payah tau nak dapatkan kat sini.. Kalau jumpa abes Aku borong!!! Hahaha hahaha... Ni bukan untuk merawat keguguran tuh tapi Aku suka sebab dia pulihkan struktur rambut Aku semula meskipon tak rosak... Hahah hahahaha.. Sekaligus, masalah gugur pun kurang juga!!! Magic..



So, what caused the problem ni sebenarnya?? Aku 'google' la sana sini dan tertarik pada satu punca nih. Kekurangan COLLAGEN dalam badan seiring dengan peningkatan usia. Waduhhh.. Gawat nih!!! Mula lah Aku 'obsessed' dengan segala macam COLLAGEN yang ada di pasaran. Lalu terbabit sama dengan penjagaan wajah dan tubuh badan.. Kita cerita pelan-pelan hokehhh...

Semalam dapat 'pamplet' SENDAYU TINGGI. So, Aku mintak En Suami pergi beli sekian-sekian item nih. Tengah sales sampai Ahad ni wehhh.. Harus pantas!!! Aku akan story kebaikan dia *seperti yang tertera pada kotak dan majalah...* pelan-pelan.. Stay tune hokeyyy.


Memula, COCOA COLLAGEN SHAKE. Ini merupakan supplement tambahan bagi menggantikan kolagen yang hilang. Bertindak aktif sebagai agen anti penuaan, melembut dan melembapkan kulit dan mengatasi masalah keguguran rambut *tu yang nak dengar tuhh...* serta masalah tumit kaki pecah-pecah. Aku baru try sepeket.. Mana nak nampak hasilnya kenzzz... Miahahah hahahaa.. Sabar la ekkk.. Insya-allah moga ada kesan baik nanti. Rasa sedap cocoa tu buat Aku rasa kenyannnngggg agak lama juga tauuu... *agaknya bleh kurus sama tak??? ngeee..*



Kendian Aku dapatkan pulak dua jenis 'mask' untuk wajah ni haaa... Amek kau!! HYDRATING&WHITENING GEL MASK bertindak sebagai masker hidrasi dan pemutih dalam satu langkah mengekalkan keremajaan wajah, kurang garis halus dan buang sel kulit mati. Kandungan vit C dapat memperbaiki struktur kulit agar cerah , anjal tegang dan lembap. *elok untuk mereka yang terdedah pada air-kond selalu...*

3 in 1 MASKER&SCRUB WITH WHITENING COLLAGEN SERIES ni pula bertindak sebagai masker dan scrub serentak. Dapat menyingkirkan kulit mati, pudarkan pigmentasi, pencerah serta kandungan kolagennya dapat mengang dan menganjalkan kulit wajah. WOW!!! Teruja wehhh..

Dalam dua jenis ni Aku baru cuba yang gel-type tu haa.. Not bad lahh... Takbleh pakai selalu-kena jimat sebab botol dia kecik na dalam 30ml-60ml jaa.. Lagipon, disyorkan pakai 2x seminggu sahajaaa.. Miahahah hahahaa...


Losyen badan pon dah tukar lama dahhhh... Ada dalam entry sesebelum ni haaa.. Best tau yang ni.. Tak tipuwwww... Best jugak sebab wangiiii ajaaa!!!! Begitu juga mandian dan lulur pon sama Aku tukar sekarang.. Tapi yang ni tak ada kandungan kolagen pownnn... Hasil mulus dan gebu sahajaaa!!! Ngeeee... *nak la jugak shareeee....*

google
google

Picca nya 'google' ja sebab botol dah tak serupa botol kat dalam bilik air nu haaa.. Kwangg kwangg kwanggg!!! Boley la ekkk... Ikotkan Aku lebih gemorkan body-scrub dari BODY SHOP tuhh.. Rege plak over the budget... Zaman single-mingle boleh laaa... Hiiihihihiii...

Untuk wajah Aku setia pada NUTOX. Kalau nak tau sila la google ekkk.. Beralih sedikit pada BIO-ESSENCE pulakk walaupon baru setakat mencuba cleanser nya saja. Ok la jugak.. Tapi recently Aku TER-suka pada satu produk ni ha.. EVERLYNN namanya. End of this month ingat nak amek trial set sama dengan VCO supplementnya juga. Insya-allah.. En Suami dah bagi 'green-light' niehhh... Tunggu ekkk....

google
google

Takmo cerita banyak... Nanti dah takder bahan plak nanti esok lusa aihhh.. Sok bila dapat barang dah 'terai' baru kita story-mory lagikkk... Okay???? Tip-top for sure!!!

No comments:

Post a Comment

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p