Saturday 13 October 2012

MISS-V yalllzzzzz...


SSSHHHHHH....

Sana-sini sok sek sok sek pasal Miss V. Apa hengat senang sangat ke hidup seorang perempuan nih korunk rasa??? SSSUUUUSSSAAAAHHHHHH.. Ndaknyer kalau berkait rapat dengan 'tutttt..' Tapi pendekatan mudah boleh diambil iaitu dengan mengamalkan rutin-rutin khusus sejak dari mula lagi. Errrr... Sedari kecik Ku kira lebih bagus. Jadi patutnya dimulakan oleh Ibu-ibu kepada anak perempuannya. Lebih afdal orang kata.

Tak semua perempuan atau wanita alami masalah yang sama. Bergantung kepada banyak faktor yang mempengaruhi. Try la 'google' pastinya macam-macam pop-up nantiii... Tapi kali ini Aku cuma nak cerita hal yang basic sekali. Iaitu MY OWN story camner Aku jaga Miss V-ku sedari dulu.

Aku memang PENGGUNA TEGAR brand LACTACYD. Serius!!! Aku bukan lah jenis yang tukar-tukar brand sesuka hati kalau nak tahuuu.. Aku ni setia orangnya-cheeewahhh... Kenapa??? Bagi pendapat Aku lah, tak kisah la apa brand kau pakai tapi kalau tak rajin dan 'alert' dalam bab jaga dalam dan luar 'tuttt..' tu tak guna jugakkk.. Jadi amat penting di sini, KENA RAJIN!!! Dan kalau dah jumpa yang serasi, cukup lahhh... Itu untuk luaran. Dalaman pon untuk Aku sama juga..

google

Sedari awal lepas zaman persekolahan, Aku telah diperkenalkan dengan LACTACYD. Masa kecik Mak tak tau apa-apa so I can't blame her laa.. Tiada petua penjagaan yang Mak turunkan kecuali kena selalu tukar 'undies' yang kering. Tu ajaaa.. *so simple eh???*

Aku suka sebab tekstur nya yang tak pekat dan tak cair. Bau juga tak busuk dan tak juga wangi semerbak. Kadar level pH 3.5 nya sesuai untuk Miss V. Didatangkan juga dengan 'packaging' kecil sesuai untuk 'travel'. Mudah sangat!!! Harga juga sangat la berpatutan!!!



Itu untuk packaging lama yang biasa-biasa sahaja. Sekarang dah ada yang baru.

For 250ml *packaging besar* berharga rm25.90 ajaaa... Ini lah latest product mereka. Ada beberapa jenis dan fungsi. But I am more interested dengan LACTACYD REVITALIZE with Vitamin E & Collagen nih. Hahahha hahahahaaa... Collagen tuh yang bonar eh buat Mak ni tertarekkkk!!! Wangi pon ya jugaaa... Ada 'cooling-sensation' agikkkk.... Suitable for sensitive-skin dan ada extra moisturizing effect. Tengok apa yang tertulis di WEB kalau tak caya. Aku tolong COPY&PASTE jerkkk...

Perfect for maintaining feminine health, the Lactacyd Revitalize invigorates with extra-nourishing care for your intimate zone. Its special mild formula rejuvenates by preventing dryness and loss of skin elasticity.


Menareks kenzzz??? Selebihnya korunk Klik aja kat WEB dia ehh.. Segala macam info ada. So, Klik jangan tak Klik!!!!

Selain itu, ada juga petua lama yang Aku amalkan sesekali. Senang sesangat sebab caranya teramat lah mudah dan pantas!! Berkesan???? Of course bebehhhh...

google

Sediakan aja Daun Sireh kendian rebus. Tapis air dia suam-suam tu dan cuci la Miss V anda bersih-bersih macam selalu. Difahamkan kalau kita ada masalah keputihan, lama-lama akan berkurangan nanti. Nak lebih power??? Tambahkan hirisan limau kasturi sekali.. Wangi!!!

Masalah cuma tu lahhh... Korunk kena mencarik, tak pon membeli sireh nyaaaa... ELLLEEEHHHHhhhh.. Berkira... Baper hengget la sesangat . Macam Aku ni memang naseb baik Al-Hamdulillah. Depan rumah kat pokok pinang tu ada la melelet-lelet daun sirehnya... Tinggal petik ajerrr.. *jangan jelesss..*

So?? Malas jugak lagi??? Cenggini la jadinya nanti Miss V korunk.. Tak tauuuu... Bukan salah Ibu Ngandong hokehhhh...


eeeuuuwwwww....



No comments:

Post a Comment

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p