Sunday 16 September 2012

SELAMAT HARI MALAYSIA Yang ke 49

HISTORY??? Tell ya d truth, I HATE HISTORY. When schooling-time laaa.. Otak ni dan-dan la beku time-time tu jugakkk!! But hey... That doesn't mean Aku tak menghargai apa-apa ponnn.. Esp bila bekaitan tentang negara sendiri - MALAYSIA. Aku masih mampu ucap syukur atas Rahmat dari-Nya dapat hidup di bumi bertuah ini. Al-hamdulillahhh...

Negara kian maju. So, itulah gunanya bila kala Aku mampu untuk meng'google' segala info berkaitan. Jadi apa yang Aku tau???


Today, 16 September genaplah 49 tahun negara Persekutuan Malaysia terbentuk. Hasil penyatuan 12 negeri di Persekutuan Tanah Melayu dengan Sarawak, Sabah dan Pulau Temasik *Singapura* pada tahun 1963 telah membenihkan penyatuan rumpun Bumiputera di dalam sebuah negara yang berdaulat. Kini Malaysia terus mengorak langkah menjadi negara maju walaupun Pulau Temasik keluar dari Persekutuan Malaysia ini menjadi sebuah negara yang bukan dominan Bumiputera. Untuk lebih info klik SINI.

Buat julung kalinya sambutan Hari Malaysia diraikan sebagai cuti umum bermula pada tahun 2010. Ingat ke tidak??? Happy weh sebab tambah lagi cuti!! Masa tu memang syiookk la sebab Aku masih berkerjaya... Chieeehhh!!! Sedih harini sebab bukan sebab Aku dah tak berkerja lagi.. Tapi tetiba En Suami kena kerja, kenapa??? Why owhhh why????

Kita sambong balik.. *sobb..sobbb...* For this year sambutan adalah di Bintulu, Sarawak dengan tema nya kali ini iaitu "JANJI DITEPATI RAKYAT SEJAHTERA" Kalian tau ke tak nih???? Aku ni baru tau kalau nak tauuu.. *sori..*



Hari Kemerdekaan ke 55 tahun ni pon baru aja kita sambut 31 Ogos lalu dengan tema "JANJI DITEPATI" di Kuala Lumpur. Hari tu pon dah cuti jugakk... *Malaysia ku ini banyak naaaaa hari cuti ekkk...* Meriah sana-sini dengan letupan bunga api!! 'Stendet' la tu kenzzz... Asal ada keraian sure la kena ada bunga api!!! Raya ke.. Merdeka ker.. Birthday kerrr.. OOOpppsss!! Birthday pon ada???? Adaaaa, mana korang tauuuu.... Hahahha hahahahaaa...

Apa pon, banyak-banyak syukurrrr... Nyawa masih panjang untuk mengecap semua ini. Terima Kasih pejuang bangsa, agama dan negara. Sebagai menghargai mu Malaysia, Aku berjanji takkan sesekali tukar KEWARGANEGARAAN-ku.. *nak kata pergi berjuang, agak-agak la kenzzz.. agak kurang sesuai di situuu...*

Selamat Hari Malaysia semua!!!! Happy holidays!!!!

No comments:

Post a Comment

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p