Tuesday 3 July 2012

VASELINE - nota cantik

Kemaren sudah Aku membeli produk baru untuk badan ni haaa... Dok dalam ekon pehtu umor makin mningkat jadi segala macam tanda 'menua' dah mula tunjokkan diri... Haishhh!!! Bukan takot 'tua' tapi takmo la menua sebelum usiaaa... *alasannnn baaaeeekkkk punyerrrr...* Gelakkk laaa... Gelakk laaa.. Sok Aku plak gelakkan korunkkk.. Waakakakakaa kakakaaa...


1st time Aku pakai lotion ni haaa, try dan tros jatoh chenthaaa!!! Waanngggiii hopcozzz... Tu paling penting!!! Stok yang ada tak abes-abes dah nambah agik sebotol... Geleng kepala yo lah En Suami ku ituuu.. Cakap la ko nak apa brand??? St Ives?? Garnier?? Palmer's?? Roskin?? Mark&Spenser? Johnson&Johnson?? Nivea?? Segala macam dari botol besaw sampai yang sekeciknya sumer bersepah-sepah!!! Hahaha hahahaaaa...

Selain parfume Mak memang 'hantu-lotion' tauuu... Tapi, tapak tangan tak la selembut baby jugerrr... Khahah hahahaha hahahaaa.. Mak suka pasal apa tauuu??? Sebab Mak tak suka rasa kering kulit niii.. Wangi jatuh no 2 dan whitening jatuh no 4. No 3??? Kedut-meduttttt... Bolehhh??? Ngeeee... *macam-macammmm...*

Masa sekolah selalu 'paw' lotion Mak&baby.. Johnson&Johnson la apa lagikkk.. Dah abes sekolah dah pandai pegang duit sendiri, macam-macam jenis Aku belasahhh... Hasilnyaaa, kulit Aku tak bersisik or mengelupas. Even Aku tak ada problen kulit terbakar dan mengelupas pown walau berjemor tengah panas sebelum mula kenal apa itu 'sun-protector-cream', 'sun-screen' or yang seangkatan dengannya.

Masa berchentha sampai sekarang Aku setia dengan St Ives Collagen. Dulu-dulu ada yang wangi tapi sekarang dah tak ada bau tu agikkk. Hasilnya, walau dah beranak tiga Aku tak ada noticeable stretch marks kat perut tauu.. *Aku memang semedang satu badan boh lotionnn...* Tapi leceh sebab dia tak ada packaging yang senang bawa.. Kalau bawak jugak masa travel mesti ter-spill out easily.. Leceh!!

Till few days back. Belek-belek megazine ternampak ni haaa.. Nak try la since Aku memang pengguna setia PETROLEUM JELLY niehhh.. Since when??? Ntah?? 15thn sudah??? Wateva lahhh... Best plak lotion ni.. Aku pilih yang sesuai dengan keperluan kulit Aku lerrr..

google

Selain lotion, bila bukak laci ternampak la lagi item yang sama brand yang Aku pakaiii... Eh??? Kiranya Aku memang 'fans' brand ni lahhh.. Ecciiehhh chehh chehhhhh...Verangan nak jadi 'duta'???? Pwekkkkkk... *muntah hijau di situuu..*

google

Aku tak provide original pic untuk pure petroleum jelly sebab bekas dia tak cantik dahhh.. Gara-gara si Aidil nak cantek sama dia dah 'makan' almost separoh dari isi kandungannn.. Khahah hahaha hahaha.. *longggg story untuk ituuu...*

Anyway kalau you all google kat tenet memang banyak khasiatnya dan semestinya memang berkesan!!!! Contonnya yang Aku sendiri pernah practic.. Untuk rambut kering dan bercabang cuma perlu lumurkan di hujung rambut yang separa basah. Untuk bibir merekah, sapu tiap masa sure lembut jaaa... Untuk kuku kering dan berkuping, lurutkan setiap malam. Untuk mata, bila terlupa bawak or kehabisan mascara, calitkan sket untuk efek lebih tebal dan rapi.. Siku dan lutut berkerak keras, pakai macam lotion. TARRRAAAA!!!!!

Sebotol kecil tapi 1001 macam khasiat dan kegunaan. Tak bleh buat memasak jaaa.. Ngeeee... Lip Essence tu more easy to carry. Bekas serupa tube lagi mudah dan pantas. Ada rasa cherry agikkk... Pakai sebelum or selepas tonyoh gincu gitewwww... Nak pakai sesaja pon tak salah nyaaaa...

Tiba teringat sketsa malam tadik sebelum tidor..

En Suami: " Bu, bak sket lotion ehh??? Tangan ni kering laaaa..."

Aku: "?????? Sejak bilaa????"

Teros selongkar laci bagi dia stok lama punyaaa... Hiihihiiiiii.... Owwhhhh.. Takmo tua gak la tuhhh.... MMmppphhh....

1 comment:

  1. Remarkable issues here. I am very glad to see your post.

    Thank you so much and I'm looking forward to touch you. Will you kindly drop me a mail?

    my site mederma stretch mark therapy

    ReplyDelete

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p