Monday 2 July 2012

GURLS MOVIE-TIME & My Mini-Muffin

Semalam En Suami ke-bz-an do tempat kerja. What-to-do demi sesuap nasikkk... So Aku buat la plan dengan my S.I.L untuk keluar nonton wayang cerita si SNOW WHITE.. Al-kisahnya dia nak lepaskan tension kerja. Penat nguruskan taska la bagai so dia nak la me-leisure-kan diri walaupon sekejapppp... Kalau Aku jadik dia sure Aku lepak SPA wehhhh... One whole day alone pon tak apaaa...

Plan asal nak keluar after lunch bawak ke petang OR maybe sampai ke malamnya.. Hahahah hahahaaa!!! *idea Aku lah tuuu...* Tapi tak kesampaian sebab En Suami siang tu dah bagitau tak mampooooo nak balik awal so kita tukar plannn.. Malam jer la keluarnyaaa... Dari tak keluar langsong???? Ngeee...

Dekat aja kat TROPICANA MALL tu ajerrkkk... Ngam-ngam sampai cerita nak setat dahhh.. Beli tiket tros - nah dudok la 3 baris dari depannn.. Hahahhaaa!! Mujur la kerusi tu style 'baring' sket so tak la mendongakkk!!! Belasah yo lah!!! Nak tunggu ntah pukol baper plak nak nengoknya kanggg... Meroyan plak En Suami kat rumah tu dengan 3 org anak bujang dia tuhhh.. Jangan tak percaya yaaa... En Suami kasik 'green-light' keluar tanpa nak-anakkk... Hihihiiii...

Tu je lah beberapa jam yang berlalu tanpa ada kaum LELAKI di sisi... *macam tak puas plak Aku rasaaa...* Rush sebab risau sampai tak dan nak snap as usual.. FRUST!!! Sampai umah, bila dah ramai tambah plak anak buah datang plak sekeluarga lagi... Back to routine. Layan tetamu dengan ikhlas... Aku tros masok dapor sediakan hidangan ala kadar setakat goreng naget ayam, bebola ayam, hot-dog ayam and fries. LICIN!!!! Miaahahhaa hahahaaa... Dan semalam pon Aku ada buat MUFFIN.. Langkah kanan lerrrr...


Mehler cerita pasal Muffin eh.. Cerita bergambar ndak??? Heheh heheheeee... Aku main belasah ja buat nihhh... Ngabeskan barangan ter'sisa' macam biasaaa... *jangan membazirrr...*


Satu tu rasa ALMOND CHOC dan satu lagi PURE CHOC... Banyak ni ja dapeknya sebab suku dah masok dalam perot awal-awal.. Khahah hahahaaa... Apa ke tidaknyaaa.. 'Pak Guard' tukang songlap 'stenbai' depan Oven.... Aidil owhhh Aidilll...


Resepi???? Aku tibai 'copy+paste' dari FB la ekkk... Ada member mintak so korunk yang lain-lain tuh pon 'nibai' sama la hokehhhh... Peringatan!!! Ni resepi 'cecampak' tauuuu... Tak sedap kalu it is not my fault tauuu... Tangan korunk tu yang silap tak berbedung masa kecik gamaknyaaaa... Miaahahaha hahahaaaa.... Meh folo cara Aku mehhhhh...

  1. I just need buttercup (about 1 1/2 cup) mix with castor sugar (about 1 cup-depends on u..). Blend till smooth then add 4 eggs-medium size (one by one). Add flour around 3-4 cups (I used tepong gandum jaa..) mix with baking powder n bikarbonat soda (around 1 teaspoon each). U nak stiff or don't want boleh jaaa.. But for smooth result better la 'ayak' d flour..Hahahaaa.. Add fresh milk (3/4 frm big box) dun forget that.. Same method macam nak buat kekkk.. Make sure d mixture not to pekat or cair tauuu..
  2. Devide into 2 set. 1st bathch add perisa almond+kcg almond (u nak bite size or serbuk up to u) and choc chip ( I used my balance cooking choc yg dah hancur coz xmau membazir) then masukkan dlm cuppy bake 160•c for about 20-25 min till done la..
  3. 2nd batch add choc flava ess+serbuk choc+choc chip (cooking choc) then bake lahhh.. Mine is not too sweet but sooo choc-ty.. Cooking choc-not so much sugar in it..

SO???? Senang ka susah????? TIPS: Lagi nak makan sedap ko tuangkan sos cekelat samaaaa... Meletop nyahhhhhh..... Aku dah buat sebab tu berani 'rekomen'... Try la!!!! Yummmeeehhh!!!!



No comments:

Post a Comment

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p