Saturday 3 March 2012

AKU adalah PENGASUH (jugerrr...)


Tak payah nak citer banyak sebab sah-sah ramai yang dah baca berita kuar suratkhabar hari RABU lepas khennn... Yang 'advance' dah tau kes ni through email la bagai.. Youtube pon haderrr...


Boleh tak Aku nak SUMPAH-SERANAH di sini???? Sengal ke tak sengal mereka-mereka ini??? Hadoiihhh!!!! Kalau tak mampu nak jaga anak orang sila la sedar-sedar kan dirik tuhhh... Hengat ni memain ker buat macam 'anak kucheng'????

A REMINDER TO MYSELF AS WELL. Takut dibuatnya lahhh.. Mak pon jaga anak orang jugakkk.. Walaupon SEORANG tapi hengat senang??? Nak 'treat' as anak sendiri tak boleh, nak abaikan tak boleh juga sebab dah diberi tanggungjawab dan kepercayaan... Susah tauu.. Dan bukan senang orang nak 'hulur' duit membayor upah kita tolong jagakan anak diaorang jugakkk... *Aku pernah hantar anak pergi taska kasi orang lain jaga, Aku taqu lerrrr...*

En Suami acapkali 'remind' kalau rasa tak boleh jangan teruskan.. Al-hamdulillah so far so good sebab TEHA dah besar dan 'independent' budaknyaaa.. Noti tu biasa la sebab she is the only child dalam family. Hilang jugak kesabaran tu kadang-kadang.. *urut dada je laaaa... hahahhaaaa...*

A story about me as BABY-SITTER okehh..Aku memang GARANG-gilerrr bak SINGA BETINA yang ngaum tuh!!! Suara-ku sampai hujung baris rumah ni pon boleh dengar!!! MAAAKKK AAAIII... IF anybody do not listen or disobey me, alamatnya NO TV and NO TOYS lerrr.... SEMUA TIDOR!!!! Abes cerita!!!! As for my boys ada gak la 'rotan' manja-manja centu..
Automatically TEHA 'plink' tuh dia jadi baik sekejappp.... Hahahahaaaa... Gelak-gelak jugakkk.. Paling kuatpon Aku DERA si TEHA adalah dengan menutop TV tu dan paksa dia makan... PAKSA wehhh.... Serius!!!



Macam mana Aku tak paksa makan nasik.. Kerja dia dok hirup kuahhhhhh sesaja!!! Mau kering-kontang kuah lauk ku ituuu kalau dibiarkannn... Tak buleyyy.. Tak buleyyy... Bab makan Mak memang 'strict' skettt... NO CHOOSY-MOOZY hokehhh....



Pastu 'main' semedang sampai tak tidor.. Kalau tidor pon jenis 'tidor-tidor hayam' tuhhh... CERDIK dia ni... Aidil selalu jadi mangsa temankan TEHA 'main'... Hish!! Kadang-kadang I just let them play jaaa... Let say today dah main puas-puas esok buat la bende lainnn.. BUT sharp 3pm semua WAJIB masok bilik-TIDUR!!!!



Hehehehhhhhh... Sometimes tak yah tunggu jam 3pm tu baru nak masuk tidurnya pownnn... Tuuuuu.... Balik sekolah ja tak sempat tanggal stokin dan mandi makan semua dah KANTOIIIII!!!! Letey sangat ler tuhhhh... Kesiannnn nengoknyer dan memang takkan Aku kejutkannnn... Bior lerrr!!!!



Amboihhh santeknyer ropaaaa!!! Ini kalau dan makan mandi segala... Tetiba tertido depan TV dengan TV tengok dierrr... Haih anak dara nihhh... *masa-masa cenni anak-anak bujangan-ku dah lena dalam bilik tuuu...*



Hahahahaaa... Kesian dia.. Kenapa??? Tu lahh.. Bila suruh tido dia takmo... Takpon dia 'tido-tido ayam' ja makanya cenggini la jadikkkk.. Nak salahkan SIAPA??? *jawab la sendirik hehhh...ngeeee...*

Kalau tetiba BOHSAN tahap GABAN tu mula la dia ngaco Aku kat dapor.. Nak tolong masak la.. Nak tolong potong laaa... SORRY naik LORRY la ekkk!!! My
kitchen is a prohibited area tahu!!! Makanya dia 'prepare' la dia punya 'meal' sendiri such as makan roti tarok jem kaaa.. Bancuh 'milo' sendiri kaaa...


Tak pon dia kacau Aku supaya tolong dia 'berdandan' buleh???? Berdandan??? Ayyookkk... Kalau dah namanya budak pompuan apa lagi nyaaa??? Ikatkan rambut yang manjang tak cukop tu haaa.. *Mak, biar la rambut Teha ni panjang sketttt... Terseksa Aku laaa... Hahahhaaaa...* Mekap laaa... OPPPSSS!!! Lalalalaaa lalalaaa... 






Adergghh!!! Sure Mak dia marah Aku nokk!!! *jangan mare yaaa..* Tapi SUMPAH tu je la sekalik dia buat sebab masa tu Aku beli mekap-mekap baruuu.. Yang lain nak 'let-go' kat sister Aku... Dia menerai la duluuu... Lepas tu ada gak la si Teha ni mintak nak maen mekap agik, Aku say No-NO-No!!!! Tak bleh biasa kan... Masalah nanti wehhh.... Macam Aku kata, Teha ni cerdikkk... Boleh mekap sendirik tahuuu....*garuk kepalerrr...* Copy-cat daripada gaya Mak dia la for sure nieh.. Mana agik kuah tu nak tumpah ye tak???



Last but not least aktiviti dia kalau tak buat kerja sekolah adalahhhh.... mengalerrrrr jjjaaaa!!!!! Tak pon dia yang jadi TEACHER ngajor Adam wat kerja sekolahhh... Hahahhaaaa... Garang siottt!!!!!



Pusing punya pusing semuanya sama jaaaa... Shorten the story kira Aku bernaseb baek la sebab kena 'baby-sit' budak besarrr... Not sure kalau Aku boleh 'handle' baby orang lain ke tidakkk.. Rasanya boleh kowttt sebab lagi la senang sebab ada Adam dan Teha untuk tolonggg... *ye la tuhhhh...* Hahahhaaaa...

Morale of the story sebenarnya adalah: TANGGUNGJAWAB SEPENUHNYA ATAS APA YANG TELAH DIAMANAHKAN. Kalau tak mampu buat cara tak mampu!!! Nak $$$$$ sangat pergi la carik kerja laennnn.... Daripada sesia tetiba kena masok JEL!!!! Hamik kau!!!!

No comments:

Post a Comment

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p