Wednesday 25 January 2012

WHAT'S IN THE BAG????

Barang-barang dalam 'sling-bag' ku...


Amacam??? Boleh muat ker semua ni dalam beg tu??? THE ANSWER IS: hopcozzzz la buley!!!! Recently ja Aku started back ber'sling-bag' la bagai.. Selalunya Aku dengan beg yang 'sebesar alam' nu haaaa... Apa taknyer.. Semua barang-barang BABY ku 'kaok' sama dowhhh... Hahahhaaaa...

Apa 'must have item'??? Banyaaakkk!!! Tengok jer la wehhh... Sama tak agak-agak dengan korang??? Aku dari dulu sampai sekarang kalau takat yang BASIC tu, ini lah diaaaa....

1. WALLET
- Eh, mesti tuuuu... IC, Bank-card etc kena bawakkk... Duit nya lagikk??? Kang tetiba En Suami takmo belikan, Aku bleh beli sendrikkk... Hahahahaaaa....

2. COIN PURSE
- Aku ada 2.. Satu gift from S-I-L from London dan 1 lagi yang Pink-kaler from Korea yang Aku beli sendrik.. Duit-duit syiling penting wooo... Sebab masa jenjalan nanti mana la tau ada 'permainan yang makan duit syiling' tu haaaa... Hahahahaaaa.. Budak-budak ni suka na main mender tu...

3. HAND LOTION - Dah jadi 'habit' dok sapu losyennnn ja kat tangan.. Lembut tak jugakkk... Ngeeee...

4. OIL-BLOTTERS - Nak 'tekap' kat muka yang 'oily' ni haaa... Nanti nak 'tacap' kan senangggg...

5.  FACE-MIST - Untuk segarkan wajah yang penat dan juga sebelum 'tacap' tu laaa... Spray gak kat muka En Suami esp time driving tu kan leteyyy.. Konon nak segarkan muka tu la takmo kasi ngantok!!!

6. COMPACT POWDER/LOOSE POWDER - Paling kecik dan paling tipis yang Aku ada. Senang nak bawak...

7. LIP BALM - Since Aku tak pakai lipstick makanya ini sangat penting!! Yang Putih untuk kesan lembab berpanjangan dan yang Pink tu ada sedikit tinted-pink-kaler... Takda la pucat jer mukaaa....

8. EYE DROPS/LENSE CASE/SOLUTION - Penting untuk Aku yang RABUN ni... Kalau tak bawak ni Aku akan bawak bekas spec orang tua-ku aja.... Antara satu la nihhh....

9. SIKAT/GETAH RAMBUT - Saper pakai tudung tak perlu ni... Unless rambut tu pendek laaa...

10. NAIL CUTTER - Ntah lerrr... Tapi mesti ada...

11. PEN - Selain dari En Suami, Aku pon bawak jugaaa... Mana tau tetiba dapat kawan baru khennn.. Nak sain otogerap ker???? Hahahahaaaa....


12. SEWING-KIT - Tak ada kat dalam pic ni sebab malas nak godek dalam beg lagi satu tuuu.... Penting sebab mana tau kot terkoyak, tercabot, tertetas sini-sana.... Ye tak??? Aku tak beli ponnn... Hotel punya dowhhh...

Tapi kann.. Adalah satu BRAND ni Aku 'usha' lamaaaa dahhh... Geraaammmsss jer nengoknyer.. FOSSIL. Rege $39 tapi masuk RM kita... Hampeh maunya SRASTOS STENG boleh LEBORRRR!!!! Tapi santteekkk wooo... Cuber tengokkk...

NICEEEE....

Fuhyyoooo!!!!


13. HAND SANITISER - Pon tak ada dalam pic ni sebab ada dalam beg budak-budak...Penting bila DARURAT!!! Esp bila handle kes tukar pampers anak kheeennnn... Kes yang takder 'washroom' or 'on-da-go' itu jammm.... Hahahahaaaa....


Rasa-rasanya tu jer laaa... Selebihnya adalah item wajib dalam beg untuk anak-anak pulaaa... Beg pon lainn... Hihihihiiii... Nak tau apa pulak barang budak-budak ni??? Hishhhhh... Boley jaaa tapi next entry la yeeekkkk... Mak dah ngantok mau tido daaaa.....

No comments:

Post a Comment

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p