Tuesday 17 January 2012

Pancake (pstt..pst..rehsie tauuu....)


PANCAKE???? Apa yang bestnya??? Huh!! Mana korang taukalau Aku tak ceritaaa... Ada RAHSIA tauuu.. Tengok resepi dalam buku memang macam senang nak membuatnya.. Try tengokkkkk.... Hasilnya 1001 macam ada tahuuu...

Kita pakai SHORT-CUT je la k.. RAHSIA nya nak kasik penkek kita tu gebu adalah BUTTERMILK!!!! Seeedddaaappppp!!!!! Entah kali keberapa ni Aku camporkan serbuk koko untuk perasa sahaja... Nak masokkan stoberi blubery tak ada stok pula dalam fridge tuhhhh.... Ngeee... Nak tau camner Aku buat??? Sila followwwww.....

Bahan-bahan:
==============

Tepung Gandum    *agak2 dalam 2 cawan*
Bikarbonat Soda    *dalam 1 sudu teh*
Air                       *untuk cairkan adunan*
Buttermilk             *dalam 1 cawan*
Gula Perang          *secukup rasa*
Serbuk Koko          *dalam 2 sudu makan*
Sebiji Telur
Secubit Garam

(korang kena agak2 la sukatan tu..buat macam nakmasak cekodok bilis gitu cuma cairkan sket...)

Cara-cara:
============

Camporkan ja semua bahan dan pastikan bahan tidak terlalu cair atau pekat itu sahaja.. Masak di atas kuali leper yang tidak melekat atau letak sedikit butter.

Contoh hidanganKu sama Choco Syrup

Psttt... Makan panas-panas sama HONEY bulehh... CHOCO-SYRUP buleh... Campuran PEANUT-BUTTER sama CHOCO-SYRUP lagikkkk terbaekkkk!!!! Yummyuummm!!!!

Dolu-dolu Aku pakai susu dalam kotak tu jaaa... Hasilnya kureeennggggg... Rangop macam kerepek plakkk... Dah macam cekodok pon ada gak ropanyaaa.. Ahaks!!! Takperrr... Kita kena cuba banyak kali baru dapat tengok hasilnyaaa, kan??? So try la ekkkkkk.. Mana tau bleh dapat hasil lagi MANTAP dari Aku punya ni ha... Aku maen belasah ja !!!! Hahahahaaa!!! Masok mulot tros kenyang udah lerrrr.... Sempoiii!!!!

No comments:

Post a Comment

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p