Wednesday 31 October 2012

Simple BAKED-CARBONARA Recipes


MMMmmmm... Yummmehhhhh!!!! Terasa lagi lemaknya rasa kat tekak ni haaa.. Meriah dengan segala macam 'cheese' tauuu... *nak ngata gemok la tuhhh...* Apa saja lah labuuu... Gendang gendut tali kecapi, kenyang perot senang lah hati. Haiii, gendut la sangattttt.... Ngeeee...

Well, memang sedap carbonara sauce kan. Memana pon kalau 'hoder' semedang ja sedap. Tak sedap kalau dah sejuk laaa.. Nak muntah rasanyaaa.. Betol tak??? Dapat plak tang tak sedap tu, memang nak kena hempok!!! Tawar la bagai... Rasa susu ja la pulakkkk.. Haish.... Why not kita 'terai' buat style kita sendrik??? Sah-sah ikot tekak memasing suka hati Mak Bapak nak buat camna yer tak??? Hahahah hahahaaa...

As usual, resepi Mak main cecampak ajaaa... Panaskan olive-oil dalam 3 sudu makan lalu tumis 2biji bawang putih yang ditumbuk lumat. Dalam seminit dua masukkan udang dan crab-stick. Paling best kalau dapat fresh crab-meat dan sotong skalik. Perghhh!!! Tapi, tu aja bahan yang Aku ada wehhh... Sotongnya dah buat masak kicap daaa...

Agak-agak udang dah tukar kaler oren, masukkan sekotak kecik 'cooking cream'. Aku agak dalam secawan gitu laaaa... Perasakan dengan white-peppers dan juga black-peppers. Garam jangan la plak lupa nak boh sama. Kuah pekat so masukkan setengah cawan air lagi bersama semangkok markaroni yang siap direbus. *Aku sukat pakai mangkuk Tau-fu-fa kat pasar malam tuh ajaaa..*

Nak cantik masukkan hirisan daun bawang sket. So adalah kaler hijau di situ haaaa... Tutop api masukkan pulak 'mixed-cheese' dalam dua genggam. Hahahah hahahaaa... Amek kau, Aku dah sukat pakai genggam segala la plakkk... Nak boh banyak pon, ikot suka lahhh... Mak tak laranggg...

Masukkan dalam bekas pembakar *Aku masuk dalam bekas foil yang nak buat mix-fruits cake tu ajaaa..* lalu bakar selama 20minit api bawah dengan suhu 125d sahaja.

KKAACCCHHHIINNNGGG!!!! Dah siapppp... Nak makan time, ngko panas kan ajaaa.. SSEEEDDDAAAAPPPPpppppp.....

Senang aja kan resepinya??? Aku suka 'baked' sebab kalau nak siram-siram kuah ni lecehhhh.. Sememehhhh... Hihihhii hhiihihih... *malas tu cakap jer laaa...* Ya adik-adik dan kakak-kakak makcik-makcikkk... Kalau MALAS, tiru macam saya!!!!! Yezzzaaaa!!!!

No comments:

Post a Comment

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p