Monday 6 August 2012

AGAR-AGAR ROTI PELANGI buat jiran yang tak berapa mesra di kiri kanan..


Pada suatu hari, tetiba terdetik dalam hati nak berbaik-baik dengan jiran sebelah kanan dan kiri rumah. Bukan Kami berantakan ke hapa sebelom ni. Nak mengeratkan orang kata.. Zaman moden sekarang, jiran sendiri pon tak kenal nak-nak sebangsa dan seagama. Sebabnya, sibuk dengan urusan duniawi. Sumpah!! Itulah jadik kat Aku ni haaa...

Jumpa kalu setakat selisih bahu, bagi salam borak lebey kurang pastu abes dahhhh... Tak mesra langsung!!! Apatak nya... Yang sebelah ni selalu bikin 'panas-hati' En Suami dengan sikap tak bertimbang-rasanya *no need to mention apa la kenzzz..* Yang sebelah lagi, berat mulot sket macam tak berapa nak gaol sangat. Selalunya lah, En Suami yang akan tegor duluan.

Tapi berbeza sunggoh dengan jiran depan rumah Kami yang berbangsa Cina sorang nieh. Baeeeekkkk yang amat sangat-sangat. Asal jumpa Kami ja dia memula tegor.. Siap bagi salam bagai. Tu yang melekat nama dia 'CINA Assalammualaikum'.. Hahahha hahahaaa... Dengan maid dia pon boleh borak sama tauuu. Jauh benar bezanya aihhh.. Camna la bleh jadi lagu tu???

So, nak tunggu orang mulakan alamatnya sampai kiamat la kowt. Baek Aku mulakannn... Kita pon dapat pahala ye tak???? Ini merupakan 1st attempt jaa.. Akan disusuli lagi dan lagi dan lagi selepas tu. Hopefully lepas itu ada kesan positive. Insya-allahhh... Mudah-mudahan la yerrr.. Amin.

Resepi nya mana??? Miahahaha hahahaaa... Kalau 'folo' my-style yang main cecampak tu sure korunk bengang je kanggg.. So, Aku kasik korunk LINK ni. Sama ja caranya tuh.. Aku ada la yang ter-skip 1-2 items. Tapi rasa dia pada tekak Kami ni sedap ajaaaa... Ngeeee...

Try lah!!!



4 comments:

  1. sama la mcm jiran dpn n kanan aku ni.asik aku je yg memberi,asal aku g cuti mesti belikan dia ole2.dia buat derk gak. eh,mls la aku nk layan lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahha hahahahaa... Tu la kan nil... Dia tak belajar kot masa kat sekolah dulu. "org memberi kita menerima, org berbudi kita patotnya berbahasa lahhh..." :P

      Delete
  2. Neighbor sy ada sblh umah ni 1 family mental.. Langsung x bole buat kwn dah. Dr mak nya yg dah buang tebiat ke hapa tah smp ke anak2 menantu smua cam haram jadah!! Ikut kan hormon monster sy ni da lama rasa nk tebas kepala diorg tp pikir kan kite bertamadun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ishh..ishh...ishhh... Kalau mcm tu buat x reti je la. Gadoh pon x dpt apa. Banyak bersabor ekkk....

      Delete

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p