Tuesday 24 July 2012

SAHUR & BERBUKA - Menu???

Dah masok hari ke 4 dah berpuasa... Aku tewas hari ni because of MOTHER-NATURE.. Hahahha hahaha... *red flag la derrr...* Tapi Aku tetap 'posa' samaaa.. Berbuka sama-sama... Sebabnya??? Takmo bagi si Adam tu 'konpius' ehhhh... Payah nak explain karanggg.. Nak nipu dosaaaa... Ngeee.. Meh ler cerita pasal SAHUR dulu. Masa kecik-kecik, bangun sahur 'kompom' nak makan nasik sebab takut lemau esoknya. Times flies, dah kurenggg.. Tak lalu nak makan nasik dahhh.. Masa zaman 'anak dara-bujangan' lebih hebat!!! Bangun minum susu ja wat alas perot... Tu pon ada la dalam 10min sebelum abes waktu kowt.. Hishhh hishh hishhh...

Dah 'kawen' ni, tetap tak lalu makannya. Tapi idokler time bangun sama macam dulu-dulu tuuu.. Bangun awal koman-koman sejam awal setakat nak perhangatkan lauk-pauk dan nasikk.. Chewaahhh!!! Macam banyak plak lauk-pauk tu yerrr... No lahh!!! Lauk 'belen' berbuka atau menu simple yang Aku masak lepas berbuka semalamnyaaa.. Aku tak masak pepagi buta tuh.. Aku prefer masak *kalau perlu laaa...* rite after berbuka atau lebih afdal, lepas Isyak la senanggg... Kenapa??? Ntah??? Dah terbiasa sejak dari zaman 'berkerjaya' dulu agikkk...

En Suami baik berbuka atau bersahur MESTI jamah nasikkk.. Makanya, tak reti-reti jalankan tanggungjawab??? Miahahah hahahaaa... Sok, lagi ber'dabel-dabel' kerja bila hero-hero mula membesar. Apa tidaknyaaaaaa... Perot sure sama nak membesarnyaaa... Sekarang ni pon si Adam pon sama macam Bapak dia-makan nasik.. Sekarang buleh la berbuka-time makan hasil 'belian'.. Hehehhh hehhh... After thisssssssss *lama lagi la jugakkk..hahah hahaha...* takder lakowttt... We wait and see la huhhh...


Aku plak cukop la dengan air bijirin segera buat ngalas perot. Makan sama roti dua tiga keping. Bukan diet *tak ada makna nyerrr...* tapi perot nanti cepat sebu.. Pastu kang dia dok seharian main lagu 'keroncong' wehhh... Haru!!!


Tu pasal SAHUR. Now, cerita plak pasal BERBUKA. En Suami tak cerewet.. Sunggoh!! Aku lagiiiii tak cerewetttt... Cuma Kami ada 'peberet' memasing itu jerrr... Hari ni jer baru men'dapek' kesukaan Kami tuhhh.. Jauh En Suami ke Kelana Jaya pergi naik motor nu haaa.. Bosan dah nak ke Sek 17 ni ha. Sesak dengan bebudak UIA kata En Suami.. Dasatttt!!!!

ME
EN SUAMI

ADAM

Adam tu since 1st day puasa dok bebbuka menu saaaammmmaaaa jaaa.. Hahahha hahahaha... Sahur pon sama kalau nak tau.. Haishhh... Esok tak tau laaa...

Sebab Aku 'off-day' arini dapat la buatkan DESERT OREO BREAD PUDDING... Just because early this morning masa tengan ber-FB-ing ternampak posting kat wall TRY MASAK. Macam menareksss so pantasnya Aku sms-ing En Suami mintak belikan bahan-bahan yang perlu. CheeewwwaAaahhh!!!

Preparation half way
Nak masok oven
Flufffyyyyy!!!

Resepi Aku macam biasa jer cuma tambah Oreo ajaaa.. Aku tak la folo resepi yang diberi 100%. Aku ni nak kerja senang.. Campak ajaaaa!!!! Miahahahahhaa hahahaaa... Hasilnya, Al-hamdulillah not bad!!! Si Aidil ni, setat dari masok oven keluar oven dok menantiiiii kat situ.. Tak nyabo!!! Nak kasik cepat sejuk sampai sanggop tiop!!!

Yeayyy...
HHaaaaa....
PPPFFFhhhuuuhhhhh....

Berbaloi tolong tiopkan kasi sejukkkk... Jadi orang pertama resmikan *mentang-mentang tak posaaa...* dengan jayanya... Aidil owhhh Aidillll.... Sedap dimakan begitu saja atau nak makan dengan CUSTARD pown laaaaagggiii mantap!!!! Resepi Custard tu sila 'google' sendrik hokehhh.. Takpon sila baca instruction blakang peket tuh.. Haaahahhaa hahahaaa...

Nomm nomm nommm...
Creammy custard..

Esok dan esokkk esokk esokkk nya??? Naka makan kat rumah orang la plakkk.. Boleh??? Hihihiii hhihihiii....

No comments:

Post a Comment

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p