Tuesday 31 July 2012

ESKREM GORENG inda hauzzz!!!!

Wahh wahh wahhhh!!!! Di bolan posa kenmain lagik macam-macam ngko nak masak ekkk... Masak lauk makan takper la jugak heh.. Ini desert ja semedanggg.. Elehhh!!! Tak per la kenzzz.. Laki Mak tak marah pongggg!!!! *jangan jelz di situuu...*

fb/google

Clear ke tak pic nieh??? Gara-gara ternampak seorang teman post kat wall FB dia lah dengan sepantasnya Aku 'mengopi' kauuu... Berazam nak membueknya jam-jam tu gak!!! Tapi harammmm... Dari minggu lepas sampai kesudah arinih baru berkesempatan. Khiii hihihihiii... *gara-gara payah na nak keluar mencarik bahan...*


Gini la cara Aku membuatnya tadikkk.. Huru-hara sebab ada 'budak kecik' sorang 'stenbai' kat sebelah hingga akhirnya dapat buat 5 keping jaaa.. Banyak masok dalam mulot dia semata!! *mentang-mentang la kecik, tak puasaaaa...*



So easy la the method... Main tekan pakai 'botol air' budak sekolah tu aja... *nampak tak botol air Angry Bird si Adam???* Aku pakai tu laaaa.. Memula hopcoz la kena boh 'sekrem' kat tengah-tengah roti lapisan pertama. Dah boh 'sekrem' tutop la selapis lagi roti. Kendiannya lah tekap dengan botol nu haaa.. Hasilnya bulat gitewww.. To be secure, tekan-tekan la sket kat tepi macam nak buat karipap tuhhh...

Kena la simpan dalam freezer buat seketika sebelum di keluarkan untuk digoreng. Bab goreng ni satu hal. Kalau orang lain goreng pakai minyak masak biasa, tapi Aku goreng guna PLANTA. WHY??? Sebab Aku nakkan rasa SALTY sket... Baru lah syioookkk!!!!

Lepas goreng
Jem Nanas yang dicairkan sedikit sbg sos
Tadadadaaaaaaaaahhhhhh!!!

Nak lebih UMMPPHHH??? Memandai aja Aku taroh sos ehhh... Tapi siyes sedappp!!! Instant ja method Aku. Amek JEM NANAS dalam fridge, Aku cairkan sket dengan air panas. *manis sangat pon tak sedap dowhhh...* Hasilnya??? MABELEZZZZZZZZ!!!!

Aiii... Terai lerrr... Tarai nengokkkkkk!!! Ahaks!!!!

PSSSTTTT... Tiba ter'sekodeng' ada jual la ais-krem goreng ni haaa.. Tengok aja LINK niehhh... Pepandai la korunk lepas tu.. Kalau dah malas ye tak??? Khahaha hahahah hahaha...

No comments:

Post a Comment

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p