Thursday 17 May 2012

SUMTI' SWEET for TEACHERS frm ADAM

Well semalam adalah Hari Guru dan tema untuk tahun 2012 ni adalah "Guru Inovatif Melonjakkan Transformasi Pendidikan Negara" 

Ewwahhh... Mana dapat tu??? Errr, 'google' la hopcossss... Semua ada kat LINK nihhh.. Dari tak tau apa-apa now Aku dah pon tros tauuuu... Menareksss juger walaupon Aku bukannya CIKGU macam kat sekolah tueee... Aku CIKGU RUMAH-TANGGA!!! Hahahha hahahaa.. Check tengok-tengok rumah Aku tangga nya nuuuunnn dalam bilik store... *lawak la kononnnyyyerrr...*

Ni sebenarnya nak 'story' pasal semalam lah ni... Si ADAM balik tadika dok bebel kat Aku tanya why no present for teachers??? Marah Aku pasal tak tau hari tu adalah Hari Guru... Aik??? Aku kena marah???? Sudah tak btol nihhhh.... Sudah tak betollll...

Walhal 'siang-siang-bute' Aku dah msg kat henpon Mak Long a.k.a Teacher dia kat tadika nu haaaa.. Kat Mak Uda a.k.a Kumon Teacher nya pula through FB nuhhh... Beza cuma tak ada 'gift' jer laaaa... Ayorrkkkk!!! Budak ni 'materialistik' la pulakkkk.... So Aku try la tanya kalau dia la, apa yang akan dia kasik kat Teacher dia??? The answer is, TUDUNG la !!!!!

Waaahhhh!!! Pandainyerrrr anak Aku sorang niii... Tapi siapa yang nak pergi membelinya tuh??? Dia??? Bapak dia??? Well Aku la jugak tu khennn.... Aiii... Mintak maaf laa.. Maybe I am not that 'alert' about Teachers Day bagai nihhhhh.. Dolu masa kat sekolah pon Aku setakat wish ajaaa... Mak tak mampooooo masa tuuu... *baper ramai cikgu yang ada????* Aku plak bukan type yang jenis yang ni dapat yang tu tak dapat atau dalam erti kata lainnya FAVOURITISM... Semua sama ja bagi Aku!!!

So apa yang Aku buat untuk hentikan bebelan si Adam?? Memang niat nak buat pon cuma asalnya plan nak makan sendiriiiii... Rezeki cikgu la yerrrr.... Eh, ikhlas ni laaaaaa... PLINK!!! Idea tu datang tetiba bila on FB. Ada segelintir teman-teman yang kasik cuppies kat cikgu anak-anak doranggg... Aku 'kopiket' ajerrrkkkkk... Muaaahhahahaaa hahahahaaaa.....






Cikgu jangan rasa PELIK lak bila makannyaaa... Sebab actually nak bahan-bahan tu untuk buat apam.. Tetiba termasok dalam oven plak ntah camna.. Hehehe heheheeee... Topping tu Aku buat pakai cream-cheese yang berperisa lemon yerrrr... Rasa masam tu bukan pasal basi tauuu... Ko jangannnn monyetttt.... Tiba ke tong sampah plak karanggg...

Apapon buat cikgu-cikgu.. Ini untuk kamuuuuu.... Terima kasih bagi pihak Adam...




No comments:

Post a Comment

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p