Thursday 31 May 2012

BABY-like SMELL is soooooo gguuudddd!!!

WEEEEEEE!!!! Hajat kesampaian semalam tanpa perlu 'meminta-minta'... Al-hamdulillahhhh... Terima kasih wahai En Suami.. *really la u got dat instinct...* Atau you dah tengok 'post' kat wall FB tuh???? Miaahahaha hahahaaa.... Bocor rehsiaaa... Tak kesah laaaa. Tapi sunggoh, Ibu rasa terharuuuuu....

Yesterday, Aku dok posting kat blog *al-kisahnya pasal WORDLESS WEDNESDAY* picture parfume for baby HELLO KITTY. Story behind da pic actually sememangnya Aku tengah berura-ura nak carik parfume baru yang ada bau-bau mcm baby... Nowdays Aku rasa 'semacam' kalau pakai bau-bauan yang 'over' tak sesuai dengan status.... *ewahhhh!!!!* Menarik perhatian sangat ku rasa... Bila ramai yang menegur wangi laaa, sedap laaa, kelihatan En Suami seperti agak 'kureeennnggg' di situ... Memang la dia suka bau-bau tu tapi niat berwangi-wangian adalah untuk dia... Iskk!!! Tiba 'yang lain' dok puji????

Pendek cerita petangnya lepas balik dari office Kami ke SOGO nu haaa... Ni pon got another story behind tauuu.. Layan FB punya hal lerrr... Siap 'posting' kat wall bagitau kengkawan yang SOGO tengah sale for kiddos!!! Elehhh.. SOGO semedangnya sale ye tak??? Yang buat Aku tertarek tu adalah si ANGRY BIRDS nu haaaa... Harr harrr harrr...

Credit to: FB SOGO

Sambar la untuk hero-hero ku ini haaa... Bukan nak pakai dalam waktu terdekat ni pownnn.. Simpan untuk tahun mendatang!!! Apasal ko gelak??? Aku siyes wehhh... Aku beli size 6 untuk Aidil&Alif (anggaran size budak 4-5thn) dan size 10 untuk Adam(anggaran size budak 8-9thn).. Rege bleh tahan gak la walaupon lepas diskaun 50% tuhhh.. Rm35 la sepasangggg.. Tapi quality kain *superbbb!!!* Size paling besar 12 yang mana muekkk la kalau Aku nak pakaiii.. Tapi En Suami tak kasik sebab DENGKI!!! Dia tak dapekkkk... Huuuhuhuhuuuu... Aku tak beli ponggg!!!!

Berbalik pasa cerita parfume tadik, dah abes bayar ingatkan nak balik makan laaa... Tiba En Suami kata dia nak beli parfume baru. Aku pantas teringat DAVIDOFF CHAMPION yang dia 'test' itu hari masa dulu kala Kami sesat ke PAVI. Besh wooo baunyerrr... Tros sambar 2 botol kau!!! Satu tu bau dia fresh dan satu lagi maskulin. Stok Raya kayanyerrr... Alohaiiii!!! Cenggitu sekaliii....

Dah jadi kelaziman kowttt... Kalau beli atau buat apa-apa MESTI nak sama-sama.. So tanpa dipinta Aku dioffer sama... Memula tu Aku macam tak ada 'mood' sebab dalam hal ni Aku 'choosy' banyakkk!!! Hahahha hahahaaa... Terpandang BRITNEY SPEARS RADIANCE. Satu botol pink dan satu lagi hitam. Dua-dua 'manis' dan comelll botolnya. Yet terlalu 'strong'.. Aku bukannya nak 'terkinja-kinja' sambil nyanyi 'baby baby'!!! Tak sesuweeeiiiii....

Tiba terpandang CH ni haaa... Pantas aja Cik Promoter tu datang!!! Cakap lebeh kurang Aku nak bau cenmana, dia tros 'spay' kat Aku CH L'EAU. Latest katanyaaa... *ntah ye ntah tidakkk...* MMMmmmmMMMmmmm... Macam 'cotton candy' tapi very mild. Bau bedak baby pon adaaa... YEZZZAAA!!!! Hati dah terpikattt!!!! Collection CH tak ada EDP.. But still lasting... Macam kata Cik Promoter tuh, "BAU MANJER-MANJER GITEWWW..." Pandai la ko dekkkkk....

Dah namanya beli minyak wangi so ter-RABAK la jugak wallet En Suami.. Tapi dia tak membebel pon.. Ikhlassss katanyaaa.. Murahlah rezeki Bapak-aminnn... Dan berlambak la jugak miniature dan vial sample yang dapat!!! Mak sukerrr... Mak sukerrr... Simpan dalam kereta agikkk!!! Mana tauuu... Ngehh hehhh hehhh...


Perfume lama??? Dah banyak sedekah dan bakal disedekahkan lagikkk... Mana bleh simpan lelama.. Bau lain nanti.. Sebab tu kalau nak beli paling tidak sebotol tu kena abeskan dalam jangkamasa tak lebih dari 2-3 tahun... Dan jangan beli size botol besar-besar UNLESS ko memang HANTU-PARFUME!!! Hahahha hahahaa.. TIPS ni tauuu...

4 comments:

  1. rege tshirt tu mmg rege dia mcm tu. takde maknanya sale. sale pun rege itu, tak sale pn itulah dia. aku pn da tertipu.

    ReplyDelete
  2. EEEeeeeee... TIPU-MENIPU-DITIPU Tak baekkkkkkk.... Kalau benar bagai dikata lah khennn, NO WONDER SOGO tu tetap GAH!!! Tak perrr... Halalllll... *ko ada card member SOGO??Aku xderrrr..ngeee...*

    ReplyDelete
  3. aku xde kad sogo.hahah.selalu bw adik aku sbb dorang jd member sogo yg tegar.
    sogo tu mmg..konon sale,padahal price tag dia tambah yg dah markup siap2. dan2 kate sale.

    ReplyDelete
  4. Biar btol nilll.. MMMmmm.. Aku dalam 8thn kerja 'retail-line'... Salah kalau tak silap buat centuuuu... Boleh diambil tindakan kalau tipu-tipu centu... Aiii... Pejam yo lahhh... Bukan selalu ke Sogo anywayyy... Pasar malam jer selalunyaaa... Ahaks!!!

    ReplyDelete

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p