Saturday 24 March 2012

Pandan Drink

Part 1 Hat Yai baru je post arituhhh... Terlupa nak 'mention' pasal WELCOME DRINK yang mereka kasik pada Kami. 1st time weh Aku minom PANDAN DRINK niehhh... Siyes tak tipu..Pekat dan manisss gitewww!!! Aku pon 'tamak haloba' tanpa noleh kiri-kanan-depan-belakang *tapi Bismillah tu baca...* GLUPP..GLUPP..GLUPP...dengan rakusnya terus membasahkan tekak yang kering!!!! Snap gambor???? Haraaammm!!! Sedor-sedor gelas dah 'empty' sudaaa... Lalalallaaaaa...

Tapi takper... Aku cerita sekali nih dengan eksperimen sekali... Hehehehhhh.. Google juga la sana-sini konon nak 'curik' gambor nan santekkk.. Malangnya banyak yang tak bleh copy.. Kena saman kang mampos!!! Makanya Aku 'decided' untuk buat sendiri... Maaf la pic kureng memuaskan yerrr... Kaler air pon tak sama.. Hahahhaaa.. Yang Aku rasa kat sana lebih UUMMMPPHHH dan pekat kaler hijo-nyerrr... Errr... Belasah je laaahhh...


Bahan utama hopcoz la DAUN PANDAN... Aku amik 'secekak' jaaa... Cuci bersih potong kecik sket supaya mudah nak blend sama sedikir air. Tapis baik-baikkk.. Pic atas tu 'hampas' dia ja yang tinggallll... Have no idea penapis apa yang paling baik sebab Aku guna pakai penapis dari 'coffee-maker-ku'.. Hasilnya kurang memberansangkan sebab still ada sisa-sisa haluuuussss tuhhh... *pepandai la yerrr...* Dapatlah hasil perahan yang Ku kira 'pekat' la jugak dalam segelasss...


2nd step Aku nak masak seperiuk kecil *buat stok dalam petiais...* dengan menambah sedikit lagi air bersama gula batu.. Manis air tu agak-agak la ok.. Masa ni nampak macam 'pekat' ja kannnn... Jangan tertipu!!!! Hehehhheeee heheheee... Mak dah tertipu weyyy!!!!


SEEEEE???? Rupanya kaler dia actually tak pekatttt... Gara-gara 'keladak' tu ajaaaa... Huhuhuhuuuu... Masa ni still hot.. Letak 'ice' kononnya nak sejukkan cepat.. *tak nyabor!!!* Padan muka!!! Bukan bleh minom teros ponnn... Panas!!! Tak sedap pon minom panas-panas... So Aku 'chill' kan dalam fridge semulaaaa... Kasi 'keladak' tu mendap sama...


Yaaeeyyy!!! Ini lah hasilnyaaa... Baru lah SYYIIOOKKK nak minommmm... Letak 'ice' tak best dan minom pepanas pon tak best!!! Harus 'chilled' dulu baru best!!! Yuummmm.... Sejokkkkk anak tekak!!! Very refreshing orang kata!!! Try lahhh!!!!

No comments:

Post a Comment

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p