Saturday 19 November 2011

My PRINCES Charming


OOOwwwhhh!!! NO-NO!!! Prince Charming saya bukan seorang Putera ATAU En Katak... Dia hanya insan biasa yaaa.... Bertuah la badan kalau 'mendapatttt...' Mmmppmmmhhh...(dalam hati: jangan nak berangan disiang hari Cik Sheema oiii...)

Apa cerita kali ni??? Pasal PRINCE CHARMING Aku?? Sape lagi kalau bukan MR B kita yang seorang nu haaa.. Taarrraaaa!!! Naper nak cerita pasal dia pulak kali ni??? Dah tak ada cerita dah ker??? Sebabnya sah-sah esok aku akan bercerita pasal 'result' BOLA yang MALAYSIA vs MYANMAR jam 5ptg tadikkk... MR B tengah 'mengadap' TV la ni...(sambil tengok-tengokkan budak-budak tu...tenkiuuu...)
 
Once upon the time, there is a girl tinggal dalam sebuah 'kampung setinggan' yang dinamakan KAMPUNG CHUBADAK TAMBAHAN... JEN JENG JENGGG!!! Haihh... Poyo jer la!! Nak mengimbau sebenarnya bila kala Aku ni masih kanak-kanak kiranya... Berangan memang tak pernah putus 'talian hayat' dalam KAMUS HIDUP Aku ni la.. Tu yang ber'jerawat gatal' berselerak di muka tuh..(eiii...malu sehhh...)
Tapi tu lah Aku.. Sekarang pon tabiat tu tak bleh buang.. Dah 'sebati'.. Cuma tang 'jerawat' tu dah tak ada lagiii...Hehehhhhehhh... Bila nak cerita pasal PRINCE CHARMING ni, SURE sumer pompuan-pompuan kat luar nun pernah 'mengangankan' JEJAKA TERHANGAT impian korang kannnn... Huihh!!! Ciri-ciri idaman siap catit dalam DIARI lah!! Aku takder la centu sekali sebab tiap kali nampak yang CUN lebih sket mulalah nak berpaling tadah!!! Harr haarr harrr....DASAR!!!


Before this aku selalu berharap dapat bertemu seseoarang yang mempunyai minat yang sama seperti aku. Mempunyai perangai 'sewel' macam aku... Usia lebih 'tua' daripada aku at least 10tahun jaraknya... Seseorang yang tinggal 'jauhhhhh' dari KL atau yang bukan 'sekampung' la kiranya... Bukan 'the only child' or 'anak bongsu' DAN macam-macam lah!!! Amboiihhh DEMAND bukan maennn..(macam la LAWA benor..tak malu..) On and off...on and off...Masa bersilih-ganti sama dengan 'mereka-mereka' yang IN&OUT dalam KAMUS HIDUP Aku, akhirnya bertemu Mr B...

He is TOTALLY the OPPOSITE me!!! Camner tuh??? Tetapi ini lah takdir kiranya.. Ku BERSERAH dan PASRAH!!! Apa yang aku inginkan suatu dulu HARAMMM satu pon takderrr... Sebab tu kami berkawan lama (adalah dalam 7thn... kalaulah kawen awal sure anak nak masok menengah suda..ahaks!!) sebelum mengambil keputusan nak 'menikah'.. Bayak RANJAU nyer tahuu.. Aku ler yang 'kepala batu' dengan 1001 macam pe'el..Subha-nallah... Tak boleh nak kenang lah!!! Hati ini juga pernah berbelah-bagi kerana KONON nya telah ketemu idaman hati.. BUKANNN.. Bukan 'idaman hati' sebaliknya 'penyedap hati'.... MY BIG MISTAKE!!!

Namun Allah S.W.T telah berikan PETUNJUK-NYA suatu hari, lalu Aku NEKAD dalam hati bahawa DIA adalah PILIHAN-ku... ONE SOLID REASON WHY HIM??? Hanya DIA yang mampu bertahan dan mempercayai diri ini tak berbelah-bahagi... (sob..sobbb...)
Terima Kasih B...


NOW I'am GIFTED with 3 more PRINCES CHARMING.. Syukur Al-hamdulillah tak terhingga kepada-Nya.. I also DISCOVERED more about HIM that i think ramai yang tak tahu... Muka macam nak 'baham orang' (kerek nampakkk....), bahasa 'bagai duri berbisa' (suka-suka hatiii jerr nak sound...) TAPI 'dalam hati ada tamannnnn' (cengenggggg...).... But for SURE, he is THE BEST LIFE-PARTNERSHIP and FATHER eva!!!! OUR DIFFERENCES COMPLETED EACH OTHER bak kata omputeh tu laaa.... Ngehh hehhh hehhh...(kembang lobang idong nampakkkk...)

  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  

Betullah pepatah ada kata: Tak kenal maka tak cinta.. Makanya KENALILAH PASANGAN ANDA SEBAIK MUNGKIN  YAAA... Untung naseb, lepas kawen LAGI BANYAK PERKARA BAIK YANG KITA TAK TAU MENYUSUL.. Harus IKHLAS dan TAWAKAL kerana ini percaturan hidup kita sendiri...

Assalammualaikummm....

P/S: BOLASEPAK TADI MALAYSIA MENANG LA WEHHHH... 1 berbalas 0...SO CERITA BENDE LAIN JER LA LEPAS NI... FINAL NANTI BARU KITA STORY SEMULA HOKEHHH!!! INSYA-ALLAH...

No comments:

Post a Comment

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p