Saturday 12 November 2011

MENARIK SANGAT KE 11.11.11 ????

11 NOVEMBER 2011 JUMAAT/FRIDAY

Assalammualaikum...Tinggal sejam jer lagik nak masuk jam 12tgh malam sebelum melewati tarikh 11.11.11 hari Jumaat ni haaa... (ngam-ngam baru nak setat masukkan entry ni haaa...) 11.11.11 ???? Istimewa sangat ker tarikh ni sampai rata-rata orang sibuk memperkatakan tentangnya ekkk??? ERRRR.... Most likely la jugak rasanya kann...

Want to designated as 'tarikh keramat' boleh ke tak??? Eeeiii.. Seram plak rasa sesejuk malam-malam camni heh.. Hahahaaaa...Especially for those yang menikah tarikh ni ka..dapat new baby arini ka..sambut ulangtahun arini ka...dapat 'derian runtuh' arini ka..Blalala lala allala blaa... Kira boleh saja la kan kalau nak gunakan perkataan 'keramat' tu.. Suka kau la Labuu!!!

But what about the 'vice verca' nya pulak?? Should we call it as 'tarikh kiamat'??? Aaayyookkk!! Meremangs tros bulu roma-ku.... Haish, tidaklah aku mempercayai sesuatu yang menjerumus ke arah yang 'syirikkk...' Na'uzubillah..Astagfirullah... Yang aku maksudkan adalah bagi mereka-mereka yang tidak bernasib baik pada hari ini.. Misalnya bercerai ka...kehilangan insan tersayang ka..kena buang kerja ka.. Blalalalal lalala bllaa laaa... Kasihannn...

Dalam setiap kejadian pasti ada baik dan buruknya. Itu sememangnya sudah dijanjikan oleh Allah S.W.T. Sebagai hambaNya kita harus REDHA dan memanjat SYUKUR kerana setiap yang berlaku itu ada sebabnya. I believe all indeed. Tarikh 11.11.11 ni pada aku is only a symbolic figures and so easy to remember.. Nothing more than that. Yeah, I admit it is simply looks good in the eyes... Catchy!!

SO, from morning till now aku dok fikir-fikir apa yang menarik telah berlaku pada aku harini. Boleh jadi bahan mencecehhh.. Well, my routine of life habits still the same. Cuma aku rasa sedikit 'terlebih gembira' dengan kehadiran MAK and my YOUNGER SISTER. The night before kami telah mengajak mereka untuk stay overnight kat rumah PJ. Planned to balik kampung Melaka esoknya bersama. Mak dan Erin nak spend time kat kampung pulak sambil tengok nenek yang seorang tu..

Thanks to Mr B sebab mengambil berat keadaan Mak dan Erin since Mak dan Ayah dia sudah tiada lagi lama dahh.. LOVE you B.. I was pleased to see the person I care are happy too. Semua suka!!! Having late dinner @ UPTOWN D'SARA yang maunya 5-6 tahon tak jejak!!! Walalaweeiii.. Macam 'jakun' pon ada... Hahahhaaaa... 1st time makan 'western' bersama Mak dan Erin rasanya..

Ni aku dan Mr B punyaaa...
Mak dan Erin

The next day (pagi ni la kiranya..) aku sediakan lunch as usual. Suddenly Mak request aku try buat 'masak sardin-her style'.. So simple yet aku tak pernah terfikir atau nak buat pon walaupon aku tau Mak pernah bagi aku makan lauk tu. Aku pon masaklah ikut arahan Mak ni tadi.. BERJAYA!!! Sedap hingga menjilat jari kaki wooo!!! (tak malu masuk bakul angkat sendirik!!)


Simple kan lauk sardin niehhh...Tp seeeddaaappp!!!!

TUPPP TAAAPPP TUUPP TAAPPP dah malammmm... What else yang menariknya??? Selain we all habiskan masa bersama??? Tiba-tiba masa bukak gate malam tu (Mr B with my 2boys baru balik jumpa Pak Long mereka @TTDI hantar nasikk...) terpdongak la aku ni ke langit yang gelap tu.. Jenn jenng jeenggg!!!

The MOON 11.11.11

Subha-nallahhh!! FULL-MOON wehhh!!! Santekkkknyerrr.... Teros jer aku snap pic pakai BB jer ni haaa... (tiba takot bulan tu hilang..Bodo ke hapa???) Hahahahaaa... Masa dok ketuk-ketuk key-board ni pon masa tengah 'google-ing' pon terkeluar plak pic ni haaa.. Kita share jer la ekkk... Saja suka-suka, mana tau esok lusa nak tengok FULL-MOON bleh 'google' jugakkk.. Ahaks!!! Apa susah...



Kiranya sempat la lagi nak tengok FULL-MOON tu kalau nak esok malamnya.. Kalau tak hujannn.... Naseb la keyhh... nak tau bulan depannya pulak dan seterusnya??? Carik la sendrik!!! Tak kuasa makkkk...

PENUTUP CEREKA KITA HARI INI: Tak kira lah bila, di mana, dengan siapa, buat apa... BERGEMBIRA lah!!! Lebih baik jika kita sebenarnya yang banyak menggembirakan orang sekeliling kita!! DAN harus BERSYUKUR walau apa jua kondisi kita.. PPSSSTTT... Sila catitkan dalam Diari atau Set-up dalan henpon anda 23hb November nih adalah BIRTHDAY-ku yang ke 34thn.. Eh??? Ye ker 34thn bukan 17thn ker??? Ahakss!!!

Assalammualaikum..

P/S: Angah sayang MAK!!!!

No comments:

Post a Comment

Sila lah sila yaaa... "SHARING IS CARING'.. :p